1. Bekendmakingen Nieuwvennep
  2. STAATSCOURANTHaarlemmermeer – verkeersbesluit –Nieuw-Vennep, GetsewoudNoord, instellen schoolzone

Haarlemmermeer | Verkeer | Weg

De volgende vergunning is bekend gemaakt in Nieuw-Vennep. Zelf een vergunning aanvragen? Neem dan contact op met de gemeente waaronder Nieuw-Vennep valt. Deze wordt dan ook bij ons bekendgemaakt. 

STAATSCOURANTHaarlemmermeer - verkeersbesluit –Nieuw-Vennep, GetsewoudNoord, instellen schoolzone

N ummer 2013/ 0057333 1. Overwegingen Aanleiding De gemeente Haarlemmermeer wil de verkeersveiligheid in schoolomgevingen verbeteren door rondom scholen schoolzones in te richten. De schoolzone is een landelijk project, met als doel de verkeersveiligheid te verbeteren, de bebording rondom basisscholen te uniformeren en weggebruikers meer bewust te maken van hun gedrag in het verkeer. Het inrichten van schoolzones is een onderdeel van het collegeprogramma 2010-2014. Iedere schoolomgeving wordt ingericht als schoolzone. De uitvoering van schoolzones is gekoppeld aan het behalen van het Haarlemmermeers Verkeerveiligheidslabel (HVL), als kwaliteitskeurmerk voor scholen. Scholen die in het bezit zijn van dit label laten zien dat zij verkeersveiligheid een vaste plaats geven in hun schoolbeleid. Er zijn geen richtlijnen hoe een schoolzone eruit moet zien of waar deze aan moet voldoen. Wel zijn er maatregelen die toegepast kunnen worden. Hiervan worden in Haarlemmermeer onder andere de volgende maatregelen toegepast: • De tekst schoolzone over de volle breedte van het wegdek met bijbehorende bebording; • Indien wenselijk en mogelijk een 30 km/h zone instellen; • Snelheidsremmende maatregelen (verhogingen, versmallingen en belijning) met name bij oversteeklocaties; • Attentieverhogende maatregelen bij oversteeklocaties (kanalisatiestrepen, opvallende tegels en waarschuwingsborden); • Eigen fietsvoorzieningen (fiets(suggestie)stroken, fietspaden en fietsstraten); • Meer stallingsmogelijkheden voor de fietsen van kinderen en ouders; • Aanduiden van de parkeerruimte, het reguleren van het gebruik door een (periodiek) parkeerverbod of parkeerduurbeperking en fysiek tegengaan van het foutief parkeren; • Verduidelijken en regelen voorrangssituaties. Bij de keuze in de soort en locatie van o.a. bovenstaande maatregelen vindt verkeerskundig maatwerk plaats. Dat leidt veelal tot unieke oplossingen waarbij soms gemotiveerd wordt afgeweken van de standaard Duurzaam Veilig richtlijnen. Voor de inrichting van schoolzones is een uitvoeringsplanning opgesteld om in de periode 2011 t/m 2015 circa 40 schoolzones, verspreid over de gemeente te realiseren. De raad is door het college geïnformeerd over de aanpak van de inrichting van schoolzones. Hierin staan de maatregelen (zowel visuele als fysieke) genoemd die bij een schoolzone passen. Prioritering in de uitvoering van de schoolzones vindt plaats op basis van de volgende criteria: • De noodzaak vanuit verkeersveiligheid (urgentie in aanpak speelt vooral bij al lopende dossiers); • Het bezit of behalen van het HVL (scholen die ver zijn met het behalen van het HVL krijgen voorrang en wanneer een school het HVL gaat behalen wordt hierop aangesloten met de inrichting van een schoolzone); • De clustering van scholen (de mogelijkheid tot het combineren van de aanpassing van de schoolomgeving van meerdere scholen leidt tot een snel resultaat); • De financiering en de mogelijkheid tot subsidie van de Stadsregio Amsterdam. Op grond van de prioritering voor de aanpak van schoolzones, is de inrichting van de schoolzone Getsewoud Noord voor de zomer van 2013 aan de beurt. Basisschool Merlijn staat op het punt om het Haarlemmermeers Verkeersveiligheidslabel te behalen. Met de betrokken scholen en Gebiedsmanagement zijn de problemen rond zowel het scholencomplex aan de Sarabande als de noodschool aan de Noordelijke Randweg geïnventariseerd en is naar oplossingsrichtingen gezocht. De geconstateerde problemen zijn: 1. Fietsende schoolgaande kinderen rijden op Rijnpoort, Siciliano en Calypso tussen het (parkerend) verkeer; 2. Er zijn te weinig parkeerplaatsen rond de scholen en er is geen Kiss and Ride stroken (met als gevolg foutparkeren en overlast in de aangrenzende woonstraten); 3. Fietsers rijden op het schoolplein en op bruggen en gestalde fietsers blokkeren de doorgang. 4. Veel verkeersborden bij de parkeerterreinen aan de Sarabande en een voetpad tussen de noodschool op de Sarabande en de brug ontbreken. Maatregelen en motivatie De maatregelen bestaan, naast het aanduiden van de schoolzone met bebording en belijning, uit: Scholencomplex aan de Sarabande - De aanleg van een voetgangersoversteekplaats zoals bedoeld in art. 49.2 van het RVV 1990 en de plaatsing van borden L2 op de rijbaan en de fietspaden van de Sarabande ter vervanging van de loopstrook op de Sarabande tussen de parkeerterreinen en het schoolgebouw. Het opnieuw indelen van het parkeerterrein aan de Sarabande voor de school, zodat er een strook met 7 Kiss and Ride plaatsen voor de school gecreëerd kan worden. Om het gehele parkeerterrein beschikbaar te maken voor het kort parkeren door de ouders, krijgt het bestaande bord E4 RVV 1990 aan de Sarabande een onderbord ‘max 10 min.’ Door de nieuwe indeling van het parkeerterrein moet bord C2 RVV 1990 verplaatst, D5l verwijderd en bord C4 RVV 1990 geplaatst worden. - Het aanwijzen van de Siciliano, tussen de Sarabande en de Calypso, als een fietsstraat met 3m rode bestrating in het midden, langsparkeerplaatsen aan beide zijde en een gelijkwaardig geel bestraat plateau bij de kruising met de Calypso. - Het instellen van een stopverbod overdag voor beide zijde van de Calypso tussen de Siciliano en de fietsbrug (E2 RVV 1990 met onderborden ‘ma t/m vr 8-9h’); - Het aanwijzen van de Rijnpoort als fietsstraat met een gelijkwaardig geel bestraat plateau bij de kruising met de Zuiderpoort en het fietspad richting de Sarabande. - Het versmallen van de Rijnpoort ter hoogte van huisnummer 79 met een voetgangersoversteekplaats voor een veiligere oversteekmogelijkheid (voetgangersoversteekplaats zoals bedoeld in art. 49.2 van het RVV 1990 en de plaatsing van borden L2) - Een periodiek parkeerverbod overdag voor Rijnpoort 1 t/m 99. (borden E1 RVV 1990 met onderbord ‘8-18h’). - Het aanduiden van de toegangen bij de 3 bruggen naar het schoolplein als voetpad met fietssluis vlak voor de bruggen (bord G7 RVV 1990). - Het aanleggen van het ontbrekende voetpad tussen de noodschool op de Sarabande en de brug. Noodscholen aan de Noordelijke Randweg 1. Het uitbreiden van het parkeerterrein voor de noodschool (Fandango 25) tot het achterpad van de sportvelden met 10 parkeerplaatsen, waardoor de borden C15 en C16 RVV 1990 ca. 15m opschuiven in de richting van de Noordelijke Randweg. Het resterende deel tussen de nieuwe parkeerplaatsen en de toegang naar de Noordelijke Randweg, wordt afgezet met anti-parkeerblokken. 2. Het aanbrengen van 11 tijdelijke parkeerplaatsen in het groen naast de noodschool (Fandango 25) door gebruik te maken van het oude fietspad langs de Noordelijke Randweg. Door de maatregelen krijgen voetgangers en fietsers meer eigen ruimte, is de voorrang duidelijker en komen er meer (kort) parkeerplaatsen. 2. Verkeersbesluit Op grond van artikel 15, eerste lid, van de Wegenverkeerswet1994 moet een verkeersbesluit worden genomen voor de plaatsing of verwijdering van de in artikel 12 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer genoemde verkeerstekens, alsmede voor onderborden voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat of wordt gewijzigd. Voor de volgende maatregelen moet een verkeersbesluit worden genomen: - De aanleg van voetgangersoversteekplaatsen op de Sarabande en Rijnpoort; - Het aanwijzen van het parkeerterrein tussen de Sarabande en de school voor kort parkeren en het verplaatsen van de borden voor het eenrichtingsverkeer hier; - Het instellen van een (periodieke) parkeerverbod op de Rijnpoort en een stopverbod op Calypso. - Het aanduiden van de toegangsbruggen naar het schoolplein als voetpad. - Het verplaatsen van borden met een geslotenverklaring voor de aanleg van extra parkeerplaatsen De aan te brengen bebording staat aangegeven op de bij dit besluit behorende tekening met het nummer 2013-016-001 3. Voorbereiding Op 19 maart 2013 heeft de informatieavond voor bewoners en andere belangstellende plaatsgevonden. Er hebben 20 bewoners schriftelijk gereageerd. Naar aanleiding van reacties zijn de volgende punten aangepast: • De voetgangersoversteek op de Sarabande wordt een officieel zebrapad bij de rijbaan en de fietspaden. Ondanks dat dit een 30km weg is, is dit een drukke toegang naar de scholen waar veel overgestoken wordt. • Het parkeerterrein tussen de Sarabande en de scholen wordt aangewezen voor kortdurend parkeren (max 10 min). • De loopstrook op de Sarabande tussen de parkeerterreinen en het schoolgebouw aan het einde ( zijde IJweg 1532) wordt vervangen door 2 parkeerplaatsen. • Het trottoir voor de brug tegenover Zuiderpoort 2 wordt verlengd met kanalisatiestrepen om de voetganger veiliger over te laten steken op het fietspad en in het groen tussen de fietsbrug en de parkeerplaatsen van de Rijnpoort worden fietsnietjes in bestrating gemaakt. • Het fietspad achter de Zuiderpoort krijgt haaientanden thv Zuiderpoort 2, zodat dit fietsverkeer voorrang moet verlenen aan het fietsverkeer op het fietspad tussen de Sarabande en de Rijnpoort • Achter de parkeerplaatsen aan de Rijnpoort komt een smalle loopstrook, zodat voetgangers niet meer over de rijbaan lopen. • De versmalde oversteek bij Rijnpoort 79 krijgt een zebrapad. Ondanks dat dit een 30km/h weg is, is dit een drukke toegang naar de scholen waar veel overgestoken wordt. • Er komt een periodiek parkeerverbod (bord E1 met 8-18h) op de Rijnpoort nr 73 t/m 99 ipv anti-parkeerpalen. • In de Siciliano op het deel van de fietsstraat worden de haakse parkeerplaatsen vervangen door langsparkeerplaatsen. Dit geeft naar verwachting minder conflicten met passerende fietsers. Naar aanleiding van een reactie van een bewoner op ons antwoord op zijn vraag gesteld tijdens de bewonersavond (het 2-kolommenstuk) is het parkeerverbod op de Rijnpoort uitgebreid van nummer 57 naar nummer 1. De Rijnpoort wordt vanaf de Regulierspoort een fietsstraat en gezien de vele fietsers en parkeerbewegingen is het onwenselijk dat er overdag aan de woningzijde geparkeerd wordt.  Aan de woningzijde van de Rijnpoort komt van nummer 1 t/m 99 een parkeerverbod tussen 8-18 uur. Overeenkomstig artikel 24 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (BABW) dient overleg te worden gevoerd met de korpschef van de Nationale Politie. Dit heeft plaatsgevonden in de Werkgroep Verkeer, waarin de door de korpschef gemachtigde medewerker verkeersadvisering, alsmede de Brandweer en Connexxion, vertegenwoordigd zijn. Op 2 april 2013 is dit besluit behandeld in de werkgroep. De deelnemers stemmen in met het besluit. De Algemene wet bestuursrecht (Awb) vereist zorgvuldigheid en belangenafweging bij de totstandkoming van besluiten, waaronder verkeersbesluiten. Artikel 3:2 van de Awb schrijft voor dat het bestuursorgaan de nodige kennis omtrent de relevante feiten en de af te wegen belangen vergaart. Naast de belangenafweging bepaalt artikel 3:4 van de Awb dat de voor een of meer belanghebbenden nadelige gevolgen niet onevenredig mogen zijn in verhouding tot de met het besluit te dienen doelen. Om de rechtstreeks bij het verkeersbesluit betrokken belangen goed af te kunnen wegen verdient het de aanbeveling om, vooral in complexe en omstreden situaties, een voorbereidingsprocedure te volgen. Hiertoe heeft het voorgenomen verkeersbesluit vanaf 17 april 2013 vier weken ter inzage gelegen. Hierop is een zienswijze ingediend. Zienswijze De indiener van deze zienswijze heeft een drietal opmerkingen op het besluit: 1. In het concept verkeersbesluit is een stopverbod genoemd met code voor een parkeerverbod. Bij een parkeerverbod heeft de indiener bezwaar, maar bij stopverbod niet. 2. Stopverbod ook gedeeltelijk invoeren op Siciliano, 3. Haakse parkeerplaatsen handhaven, want langsparkeerplaatsen geeft extra verkeersbewegingen en problemen bij wegrijden 4. Verzoek fietspad in groenstrook, dit is een goedkopere en verkeersveiligere oplossing. Reactie gemeente 1. De formulering van het stopverbod is in het definitieve besluit gecontroleerd. 2. De reden van het stopverbod in de Calypso is het tegengaan van ‘kort’ parkeren op de loopstroken. Vanuit de handhaafbaarheid is hier op verzoek van de politie en de gemeentelijke handhavers een stopverbod in plaats van parkeerverbod gekomen. Een stopverbod is heel duidelijk, waardoor discussies en bezwaren bij handhaving worden beperkt. Het periodieke stopverbod uitbreiden naar de Siciliano tussen de Sarabande en Calypso is onnodig, omdat langs de hele rijbaan langsparkeerplaatsen komen. Er is hier geen ruimte om te stoppen om de kinderen veilig uit te laten stappen bij een trottoir. Daarbij belemmeren wachtende auto’s de hele doorgang op de rijbaan. Aangezien er op de Siciliano tussen de Sarabande en Calypso geen gelijkvloerse loopstrook naast de rijbaan komt waar foutief geparkeerd kan worden en het stilstaan om de kinderen in – en uit te laten stappen gezien de afstand tot de school onwaarschijnlijk is en direct de doorgang belemmert, komt er geen stopverbod in de Siciliano tussen de Sarabande en Calypso. 3. Wanneer er vooruit in een haakse parkeervak geparkeerd is, is er nauwelijks zicht op fietsers die achter de auto fietsen. Bij langsparkeerplaatsen is er beter zicht op het passerende verkeer en is het voor fietsers eerder zichtbaar dat een voertuig uit een parkeervak weg wil rijden. Dit is veiliger voor passerende fietsers. De verkeersveiligheid voor de fietsers is voor ons belangrijker dan het omrijden of extra keer steken om weg te rijden vanaf de langsparkeerplaatsen. 4. Voor de Siciliano tussen de Sarabande en de Calypso zijn diverse opties voor de fietsers bekeken. Er is onvoldoende beschikbare ruimte in het groen naast de rijbaan om een volwaardig fietspad aan te leggen, vanwege het talud naar de sloot. Het versmallen van de rijbaan is bij de haakse parkeerplaatsen geen optie. Het aanpassen van het hondenuitlaatpad naar een voet/fietspad is ook onderzocht, maar dit is lastig uitvoerbaar en betekent een omrijdbeweging voor de fietsers. Aangezien een deel van de fietsers liever de kortste route over de weg zal nemen, zouden er twee losse fietsroute aan beide zijde van het water ontstaan. Dit fietspad zou dan een dure investering zijn voor een tijdelijke situatie en voor slechts een deel van de fietsers. Het enige alternatief dat overbleef was de fietsstraat, die door rode bestrating, bebording en markering wordt aangegeven. Dit sluit dan aan op de fietsstraat in de Rijnpoort. Anders dan de fietsstraat in de Rijnpoort, moet de bestrating in de Siciliano daarop worden aangepast. Met deze werkzaamheden is gelijk een oplossing bedacht voor de vele bijna-ongelukken tussen achteruitrijdende auto’s vanuit de haakse parkeerplaatsen en de fietsers. De zienswijze geeft geen aanleiding om de schoolzone aan te passen. Het besluit wordt gepubliceerd in de Digitale Staatscourant. Tevens wordt het besluit gepubliceerd in de Informeer, onderdeel van het Witte Weekblad en op de website van de gemeente Haarlemmermeer. Belanghebbenden kunnen zes weken na de publicatiedatum bezwaar maken tegen het besluit. De uitvoering van de schoolzone vindt plaats in de zomervakantie om de overlast van en voor de schoolgaande kinderen te beperken. 4. Motivering Wegenverkeerswet 1994 en belangenafweging Motivering Wegenverkeerswet Artikel 21 van het BABW bevat voorschriften omtrent de motivering van verkeersbesluiten. Het verkeersbesluit moet in ieder geval weergeven welke doelstelling of doelstellingen met het verkeersbesluit worden beoogd. Daarbij moet worden aangegeven welke van de in artikel 2, eerste en tweede lid van de Wegenverkeerswet 1994 genoemde belangen ten grondslag liggen aan het besluit. Indien tevens andere van die belangen in het geding zijn, wordt voorts aangegeven op welke wijze de belangen tegen elkaar zijn afgewogen. De maatregelen dienen tot de volgende in artikel 2 van de Wegenverkeerswet genoemde doelen: 1. In eerste instantie: a. het verzekeren van de veiligheid op de weg; b. het beschermen van weggebruikers en passagiers; c. het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan; d. het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer. 2. In tweede instantie ook voor: a. het voorkomen of beperken van door het verkeer veroorzaakte overlast, hinder of schade alsmede de gevolgen voor het milieu, bedoeld in de Wet milieubeheer; b. het voorkomen of beperken van door het verkeer veroorzaakte aantasting van het karakter of van de functie van objecten of gebieden. Burgemeester en wethouders stellen vast dat de maatregelen nodig zijn in verband de verkeersveiligheid (lid 1a), het beschermen van weggebruikers en passagiers (lid 1b), het waarborgen van de bruikbaarheid van de weg (lid 1 c), het voorkomen of beperken van door het verkeer veroorzaakte overlast, hinder of schade, alsmede de gevolgen voor het milieu, bedoeld in de Wet milieubeheer (2a) en het voorkomen of beperken van door het verkeer veroorzaakte aantasting van het karakter of de functie van objecten of gebieden (2b). Door de maatregelen wordt van de belangen genoemd in artikel 2 van de Wegenverkeerswet 1994 er een geschaad, namelijk de vrijheid van het verkeer. Dit belang wordt echter minder zwaar gewogen dan de verkeersveiligheid, het beschermen van weggebruikers en passagiers, het in stand houden van de bruikbaarheid van de weg, het voorkomen of beperken van door het verkeer veroorzaakte overlast, hinder of schade alsmede de gevolgen voor het milieu en het voorkomen of beperken van door het verkeer veroorzaakte aantasting van het karakter of van de functie van objecten of gebieden. Belangenafweging Bewoners De maatregelen zijn in het belang van de bewoners . Er komen meer parkeerplaatsen (ook voor kortdurend gebruik) en de voorrang wordt verduidelijkt. Hierdoor wordt de verkeers- en parkeersituatie verduidelijkt en verbeterd. Doorgaand verkeer De maatregelen zijn in het belang van (doorgaand) verkeer. De voorrang wordt verduidelijkt en foutparkeren op de rijbaan wordt tegengegaan. Langzaam verkeer De maatregelen zijn in het belang van langzaam verkeer, met name schoolgaande kinderen. Fietsers en voetgangers krijgen meer eigen ruimte en de voorrang wordt verduidelijkt. Parkeerders De maatregelen zijn in het belang van parkeerders. Er komen meer parkeerplaatsen bij de scholen en meer parkeerplaatsen worden gereserveerd voor kortdurend gebruik. Openbaar vervoer De maatregelen hebben geen gevolgen voor openbaar vervoer. Hulpdiensten De maatregelen verbeteren de situatie voor hulpdiensten, omdat de verkeerssituatie wordt verduidelijkt en de bereikbaarheid wordt verbeterd. Algemeen belang De maatregelen verbeteren de verkeersveiligheid en de leefbaarheid. Afweging Alles afwegende zijn burgemeester en wethouders van mening dat de maatregelen in het belang zijn van doorgaand verkeer, langzaam verkeer, bewoners, parkeerders en hulpdiensten. 5. Bevoegdheid De hierboven genoemde wegen zijn in eigendom en in beheer van de gemeente Haarlemmermeer. Krachtens artikel 18, lid 1 onder d, van de Wegenverkeerswet 1994 worden verkeersbesluiten genomen door het college van B&W. In het Mandaat-, machtigings- en volmachtbesluit Haarlemmermeer 2013 is voor het nemen en intrekken van verkeersbesluiten een ondermandaat verleend aan de teammanager Wegen, Water en Verkeer, of diens vervanger. De maatregelen vallen onder dit ondermandaat. 6. Besluiten I. Het aanleggen van voetgangersoversteekplaatsen zoals bedoeld in art. 49.2 van het RVV 1990 en de plaatsing van borden L2 RVV 1990 op de volgende locaties: - Sarabande in Nieuw-Vennep, tussen het schoolgebouw (Sarabande 1 t/m 9) en de parkeerterreinen - Rijnpoort in Nieuw-Vennep, ter hoogte van huisnummer 79 II. Het instellen van een parkeerverbod overdag voor de zuidzijde van Rijnpoort 1 t/m 99 in Nieuw Vennep, door het plaatsen van borden conform model  E1 uit bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 met onderbord ‘ma. t/m vr. 8-18h’; III. Het instellen van een stopverbod voor beide zijde van de Calypso tussen de Siciliano en de fietsbrug in Nieuw Vennep, door het plaatsen van borden conform model E2uit bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 met onderborden ‘ma t/m vr 8-9h’. IV. Het aanwijzen van het parkeerterrein aan de Sarabande in Nieuw-Vennep, direct voor de school, voor kortdurend parkeren door het aanbrengen van een onderbord ‘max 10 min.’ onder het bestaande bord conform model E4 uit bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990. V. Het verplaatsen van een bord conform model C2 uit bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990, het verwijderen van een bord conform model D5l uit bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 en het plaatsen van bord conform model C4 uit bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 als gevolg van het herindelen van het parkeerterrein aan de Sarabande direct voor het schoolgebouw. VI. Het aanduiden van de toegangen bij de 3 bruggen naar het schoolplein aan de Sarabande 1 t/m 9 in Nieuw-Vennep als voetpad door het plaatsen van borden conform model G7 uit bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990; VII. Het regelen van de voorrang voor het fietspad tussen de Sarabande en de Rijnpoort op het fietspad achter de Zuiderpoort in Nieuw-Vennep door het plaatsen van losstaande haaientanden, zoals bedoeld in artikel 80 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990; VIII. Het verplaatsen van borden conform model C15 en C16 uit bijlage I van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 ca. 15m in de richting van de Noordelijke Randweg in Nieuw-Vennep voor de aanleg van 10 extra parkeerplaatsen voor de noodschool (Fandango 25). IX. Dit besluit ter openbare kennis te brengen op 5 juni 2013. Burgemeester en Wethouders van Haarlemmermeer namens dezen, de gemeentesecretaris, voor deze, de Teammanager Wegen, Water en Verkeer M.Ardewijn Terinzagelegging Het besluit en de tekening waarop de maatregelen staan aangegeven, liggen gedurende zes weken vanaf de publicatiedatum, voor een ieder ter inzage op werkdagen van 9.00 tot 13.00 uur in het Informatiecentrum van het raadhuis, Raadhuisplein 1 in Hoofddorp. Bezwaar Op grond van de Algemene wet bestuursrecht kan iedereen wiens belang rechtstreeks bij een besluit is betrokken, binnen zes weken na publicatie van dit besluit een met redenen omkleed bezwaarschrift indienen bij het college van Burgemeester en Wethouders van Haarlemmermeer, het cluster Juridische Zaken van het team Ondersteuning, Postbus 250, 2130 AG Hoofddorp. Het indienen van een bezwaarschrift schorst de werking van dit besluit niet. Gelijktijdig met of na het indienen van een bezwaarschrift kan een verzoek om een voorlopige voorziening worden gericht aan de voorzieningenrechter van de Rechtbank Noord-Holland, p/a Arrondissementsrechtbank Haarlem, sector Bestuursrecht Postbus 1621, 2003 BR Haarlem. Een dergelijk verzoek kan pas worden gedaan als het bezwaarschrift is ingediend en onverwijlde spoed, gelet op het betrokken belang, dat vereist. Voor de behandeling van het verzoek wordt een bedrag aan griffierecht geheven.

Locatie: ,

Deel dit artikel

Redactie Nieuw-VennepStart.nl

Meerdere bekendmakingen van Nieuw-Vennep inzien? Ga dan naar alle bekendmakingen in Nieuw-Vennep.

Meer Bekendmakingen